Egy alkalmazás a mindennapi autózásodhoz, rendkívül kényelmes folyamatokkal és innovatív szolgáltatásokkal. A tudatos autósok telefonos alkalmazásáról beszélgettünk a Cristo megálmodójával, Szota Szabolccsal.
Mi mindent tud az alkalmazás?
A Cristoban az autózáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat igyekeztünk egy helyen elérhetővé tenni, és lehetőség szerint kényelmesebbé, mint ahogy bárhol máshol elérhető. Így érhető el a parkolás díjfizetése, az autópálya matrica vásárlás, az asszisztencia biztosításkötés már egyszerűen csak letöltve az alkalmazást. Pro előfizetőink számára pedig egy telemetriai eszközt is biztosítunk, és így azon túl, hogy korábbi szolgáltatásokat még kényelmesebben élvezhetik (pl.: automatikus parkolási díjfizetés figyelmeztetés- és leállítás, autópálya matrica figyelmeztetés), további szolgáltatásokat és funkciókat is elérnek. Így például Pro előfizetőként különböző riasztásokat is küldünk az autó helyzete alapján, mint például ha jégeső tart felé, vagy ha megmozdult a gépjármű a tudtunk nélkül. Ezen túl megjelenítjük az utakat, pontozzuk a vezetési stílust, statisztikákat készítünk az autóhasználatról, és elkészítjük az útnyilvántartás alapját is excel fileként, illetve megjelenítjük az autó állapotát is, valamint az esetleges hibakódokat. Bár kevésbé releváns a tartósbérleti konstrukciókban használt autóknál, de érdemes tudni róla, hogy az alkalmazásban egy rendkívül innovatív casco biztosítási konstrukció is elérhető, aminek a díját az alapján kell megfizetni, amennyit valaki használja, így a keveset futó (10-12 000 km/év alatt) autók esetén kifejezetten költséghatékony megoldást nyújtunk.
Kinek ajánlaná?
Az alkalmazást bárkinek ajánlom, aki az autóhasználata során vágyik a nyugalomra, és arra, hogy mindent a lehető legkényelmesebben tudjon megoldani. Mi ebben segítünk a Cristoval, és próbáljuk mindezt proaktívan tenni, azaz gondolni arra, hogy mi okozhat fejfájást, és erről időben jelezni a felhasználónak. Erre jó példa az autópálya matrica riasztás, amit Pro előfizetőinknek küldünk, ha olyan pályaszakaszra tévedtek, amire nem volt érvényes pályamatricájuk. Mi jelezzük ezt, így 1 órán belül megvásárolva elkerülhetőek a büntetések.
Eddig is lehetett telefonon keresztül intézni a parkolást, miért jobb ez az alkalmazás?
Több szempontból is úgy gondolom, hogy a nálunk elérhető parkolási folyamat a piac egyik legkényelmesebb megoldása. Egyrészt azon túl, amit minden ilyen alkalmazás tud (GPS alapú zónameghatározás, egyszerű bankkártyás fizetés) automatikus megújítással, beállítható leállítási figyelmeztetéssel segítünk abban, hogy elkerülhetőek legyenek a parkolási bírságok és a túlfizetések. Utóbbi kapcsán Pro előfizetőink esetében az automatikus díjfizetési leállítást is biztosítjuk, hisz a telemetriai adatokból látszik mikor indult el a gépjármű. Ezen túl számos olyan aprónak tűnő, de bosszantó helyzetet is megoldottunk, mint például a bankkártyás előre foglalás nélküli parkolási díjfizetés indítás, ha valaki mentett bankkártyával fizet, illetve a havi egy összesítő számla küldése, ha valaki számlát kér parkolásairól. Ez utóbbi miatt a könyvelők is jobban kedvelnek minket, mint számos konkurensünket J.
Miért csökkentették 0 Ft-ra a kényelmi díjat a parkolás kapcsán?
Ezt szeretném pontosítani. Nálunk a felhasználó döntheti el, hogy mennyi kényelmi díjat fizet a parkolása során, és itt választhatja akár a 0 Ft-ot is. Ez egy hosszú, és sajnos nem annyira pozitív történet, hogy miért van így, amivel tavaly egy a Világgazdaság hasábjain megjelent véleménycikkben is foglalkoztunk. Röviden összefoglalva: a kényelmi díjjal mi sem értünk egyet, mivel nem tartjuk jó iránynak, hogy egy innovatív, költség- és időhatékony megoldást kell a hatályos jogszabályok alapján sarcolni. Nekünk viszonteladóknak viszont nincs más bevételi lehetőségünk a parkolás kapcsán, csak a kényelmi díj, aminek a törvény által meghatározott részét (40 Ft-ot) meg kell fizetnünk a központi szereplő felé. Az e fölötti rész az, amiből a bankkártyás tranzakció, a rendszer üzemeltetése, és a fejlesztés meg kell, hogy térüljön. Bízunk benne, hogy a felhasználóink a kezükbe helyezett szabadsággal nem élnek vissza, amit az eddigi hónapokban bizonyítottak is, így egyre kevesebben választják a 0 Ft-ot (és okoznak ezzel nekünk veszteséget), viszont kedvelik azt, hogy nálunk ebben legalább ők dönthetnek.
Mit jelent, hogy a CRISTO Casco tényleges használat alapú?
A nálunk elérhető casco biztosításnál kétféle díjat fizetnek az ügyfelek. Van egy alapdíj, ami fedezi a parkolás során ért károkat, míg a menet közben ért károkra egy kilométerdíjat kell megfizetni. Így a casco díja gyakorlatilag annál olcsóbb, minél kevesebbet használja valaki az autóját. Ideális választás lehet második autók, vagy egyéb okból ritkábban használt autók esetén.
Milyen esetekben és hol, nyújt segítséget a CRISTO Assistance?
A Cristo Assistance kétféle csomagban érhető el, Magyarországra, vagy teljes Európára szóló verzióban, amiből a Magyarország területére szólót ráadásul ajándékba adjuk Pro előfizetőink számára. Az asszisztencia biztosítás műszaki meghibásodás, defekt, baleset esetén tud segítséget nyújtani helyszíni javítással, vagy elszállítással, emellett pedig az Európára szóló csomagnál akár csereautóval vagy a szállás díjának kifizetésével.
Egyre több zónában kell fizetnie a zöld rendszámos autóknak is. Nekik, hogy tud segíteni az alkalmazás?
A kezdetektől igyekeztünk segíteni a zöld rendszámosoknak a parkolásuk kapcsán, így a közösség visszajelzései által jelezzük, hogy melyik zóna fizetős számukra, és melyik nem. Ezt a közeljövőben tovább is fogjuk fejleszteni, mivel számos önkormányzat úgy vezette be a fizetősséget, hogy előzetes regisztrációval biztosítható az ingyenesség. Szeretnénk ebben is támogatást nyújtani, azaz segíteni az ilyen típusú előregisztrációt.
Milyen egyéb funkciói vannak az alkalmazásnak?
A korábban bemutatott szolgáltatásokon túl egyre bővülő partneri ajánlatokkal is találkozhatnak felhasználóink, megoldott az appon keresztüli több autó kezelés, valamint hamarosan indul a peer-to-peer carsharing szolgáltatásunk is. A célunk továbbra is az, hogy az autózáshoz kapcsolódóan rendkívül széleskörű, és folyamatosan bővülő funkcionalitást nyújtsunk.
Tényleg lehet az alkalmazáson keresztül bankkártyás foglalás nélkül is elindítani a parkolást? Mivel tud többet a Pro verzió az ingyenesnél?
Igen, amennyiben nálunk valaki mentett bankkártyával fizeti a parkolását, akkor nem foglalunk a bankkártyáján előre.
A Pro előfizetéssel pedig a bemutatott rendkívül kényelmes szolgáltatásokat, és egyedi megoldásokat (pl. használat alapú Cristo Casco) érhetnek el felhasználóink.